Sebevrah v metru a nové stanice trasy C .

12.05.2008 16:51

 

Minulou sobotu jsem měl cestu do Prahy , do bývalého sídla českých králů , na Vyšehrad . Jak se tam dostat jinak , než metrem , že ? Stejnojmenná stanice leží kousek od tohoto památného , možná až posvátného místa . Pražský dopravní podnik navíc umožňuje koupi jízdenky pomocí sms , a tak za 26 Kč cestující získá platnou jízdenku na jednu a půl hodiny . Po mém vstupu na nástupiště v Černém Mostě se však ozvalo z reproduktorů hlášení : " provoz metra byl v důsledku pádu cestujícího do kolejiště zastaven " , s tím , aby ostatní cestující použili povrchovou dopravu . Nastal všeobecný chaos , spousta lidí nevěděla co má dělat , kam jít , na koho se obrátit . Můj původní nápad byl - počkat na místě , dokud nebude provoz metra obnoven . Nakonec však zvítězila zvědavost a tak jsem zkusil jak bude probíhat nouzový režim . Dav cestujících se mezitím nasměroval k jediné zastávce , byla to autobusová linka 186 . Z vyvěšeného jízdního řádu bylo poznat , že konečná této linky je na jedné ze stanic metra „C“ . Toho jsem se rozhodl využít a prohlédnout si při té příležitosti nově otevřené stanice . Ty byly zprovozněny před pár dny a z médií se na ně ozývala samá chvála , zejména na stanici Střížkov , kde metro jakoby vystupuje na povrch , nebo přesněji – je schováno pod prosklenou kopulí .

Cesta narvaným autobusem celkem ubíhala , po chvíli dav vystopil na tramvajové zastávce , pro mě zbyl poloprázdný autobus . Jak si tak sedím kousek od řidiče , náhle se z jeho vysílačky ozve služební hlášení – „ provoz trasy B byl obnoven“ . Celá odstávka trvala přesně půl hodiny , spěchajícímu cestujícímu by se tedy asi vyplatilo počkat , než se handrkovat autobusem a tramvají . Kdo to ovšem mohl tušit ?

Já už jsem však měl jiný cíl , byly to nové stanice . Autobus mě dovezl do Letňan , konečné „céčka“ . Na nových stanicích mě zaujal modrý , podsvícený výstražný pruh , ve vzdálenosti asi půl metru od kolejiště , ten se při příjezdu vlaku rozblikal . Vtipně řešené opatření , má zabránit pádu do kolejiště , nebo upozornit potenciální sebevrahy , že již nastala chvíle jejich činu a rytmickým poblikáváním je vybudit k akci ? Skoč , skoč , skoč ... . Kdo bude chtít skočit , stejně skočí a ostatním lidem způsobí pěknou pakárnu v podobě zastaveného metra . Než přijede policie , zdokumentuje případ , než pracovníci pohřební služby posbírají ostatky a pracovníci metra hadicí s proudem vody vystříkají kolejiště . Půl hodiny , ale navazující spoj mezitím ujede . A jak dál ?

V průmyslu už se řadu let používají tzv. bezpečnostní rolety , stoj pracuje a vstup je zakryt roletou , může býti průhledná . Když je cyklus ukončen a je třeba vložit díl k opracování , roleta se zvedne a dělník založí potřebný kus . Pak jde roleta dolů a vše se v cyklech opakuje .

V případě metra by byla zábrana běžně vytažená , před příjezdem vlaku by šla s výstražným signálem dolů . Jakmile by vlak zastavil , roleta by se zvedla a cestující by vystupovali a nastupovali . Při rozjezdu by zůstala nahoře, protože rozjíždějící se vlak už nepředstavuje tak velké nebezpečí .

Fotky nových stanic najdete v galerii .

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Sebevrah v metru a nové stanice trasy C .

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.