Trilobit 2008

05.05.2008 00:08

Sobota 3.5.2008
Odjezd z Liberce v 7:15 , průjezd Prahou , zastávka v Rudné u Prahy - velké parkoviště kamionů a shromaždiště služebnic lásky . Nám však dobře posloužil krátký odpočinek a káva , pito a pivo .
Příjezd do Berouna , ubytování v hostelu U Tiby - je to vlastně ubytovna , 300 Kč za noc . Mají tady internet , 1 Kč na minutu , prohlídka anotace výpravy na těchto stránkách a neskrývaný obdiv kolegů :-) . Vyfasovali jsme povlečení na postel , pokoj byl takový holobyt , jak se vyjádřil Roman - jako v kriminále .
Odjezd na lokalitu Zahořany , po zelené značce výstup na vrchol Děd . Na vrcholu je rozhledna ,výhled pouze směr Kladno , jinak stromy .
Poblíž vrcholu nalezeny jámy po těžbě , zkaměněliny zde hledal nám neznámý paleontolog , komunikace nenavázána . Na tomto místě byl učiněn nález , kolega Petr objevil kámen s otisky trilobitů .
Druhá navštívená lokalita byl odkryv části kopce u dálnice poblíž obce Levín . Nález se zde neuskutečnil , ale kolegové objevili jámy po těžbe .
Já jsem našel opuštěný a neudržovaný pomník Rudoarmějců .
Drama na dálnici - při přesunu výpravy došlo k nečekané dramatické události , na dálnici jsem předjížděl kamion a náhle došlo k úniku vzduchu z pravé přední pneumatiky . Ozvalo se divné chrčení a už jsem směřoval do odstavného pruhu . Tam byla nasazena rezerva . Kupodivu řízení během kritických chvil reagovalo dobře . Přes pneuservis návrat do hotelu , guma je odepsaná .
Večer vyrážíme do místních restaurací , kde hodnotíme první den naší naučné expedice .

Neděle 4.5.2008
Ráno začíná bolestí hlavy , hodnocení bylo přeci jenom příliš bujaré :-) , snídaně z místního Kauflandu a potom prohlídka Keramických trhů - monstrózní akce pořádané každoročně na místním náměstí .
Sundáváme povlečení , vyprazdňujeme koš na odpadky a po srdečném až dojemném rozloučení se s obsluhou hotelu vyrážíme za poznáním na další lokalitu . Tentokrát je to obec Svatý Jan pod skalou , pivo , kafe v místní restauraci a už si to šineme vzhůru do kopce na vyhlídku ke kříži nad obcí . Ten kilometr jsme se do prudkého kopce sápali 20 minut , nahoře nádherný výhled do okolí a na obec Sv.Jan s klášterem .
Sbíháme k autu a vyrážíme směr Praha , průjezd Prahou ok , na jejím severním okraji v dálce vidíme Ještěd a vpravo zasněžené vrcholky Krkonoš - nádherný pohled .
Po příjezdu do Liberce jsme se shodli na tom , že se všichni moc těšíme na další naučně poznávací expedici .

Všechny fotky jsou tady a tady .

Maximální spokojenost , již se těšíme na nové zážitky a poznatky :

Zátiší na parkovišti kamionů v Rudné :

—————

Diskusní téma: Trilobit 2008

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.